Den reflekterende videnspraktiker - aktionslæring, professionsudvikling og sundhed i Børnehusene

Pjecen ’Aktionslæring – mod en mere reflekteret praksis’ viser resultaterne af et 1½ års forløb med aktionslæring om sundhed og trivsel fra Børnehusene Kokkedal i Fredensborg Kommune.

Det pædagogiske personale har med støtte fra deres daglige ledere selv gennemført aktionslæringsforløb, hvor børnenes trivsel og sundhed har været i fokus. De pædagogiske ledere har gennem videreuddannelse arbejdet mede deres ledelsesforståelse og oparbejdet kompetencer til selv at kunne gennemføre aktionslæringsforløb.

Lederne er som aktionslæringskonsulenter rykket tættere på den faglige udviklingsledelse og pædagogerne oplever en større fælles pædagogisk forståelse, en bedre dokumentation og en større arbejdsglæde, da de er blevet mere reflekteret om den pædagogiske profession.

Læs mere om projektet

aktionslæring

Sidst opdateret 06-07-2012